tisdag 8 april 2014

Sorgligt Slut

I fredags diskuterade vi många kapitel för att avsluta boken. Jag har bakat Turkisk bakelser för mina kompisar och min lärare för att fira bokens avslutning.

Alla berättade om det kapitel som dem valt att berätta om. Asaad vet nu äntligen varför Ove ville köpa en ny dator och han var mycket glad :-)

Jag berättade om Mirsads sexualitet. Han har problem med sin pappa därför att han var homosexuell och hans pappa ville inte acceptera Mirsad som sin egen son. Jag tror att det var jätte svårt för föräldrar. Man kan inte acceptera för att det är inte deras val.

Absolut!
Vi vet nu exakt hur Ove är , hur han upplevt sitt liv och hur han dog. Jag tyckte verkligen synd om Ove.


2 kommentarer:

  1. Hatice! Vad menar du med att: "man kan inte acceptera för att det är inte deras val". Menar du att föräldrarna inte väljer? Eller menar du att det är barnen som inte väljer?

    SvaraRadera
  2. Hej Stina!
    Jag menade att det kanske är svårt för föräldrarna att acceptera, för det är ett beslut som deras barn har tagit. Det kan även vara så att det kanske inte passar in i familjens religion eller tradition.

    SvaraRadera