onsdag 9 april 2014

Att leva ensam och dö ensam

Huset har ett utseende som man får rysningar av, den ser kall, mörk och skrämmande ut. Man tvivlar om att gå in i huset beroende på utseendet.  När man samlar ihop all mod och går in i huset så inser man att det kanske inte är så farlig som det ser ut. Fast det inte finns andra hus vid den här huset så  känner  man ändå att det har hänt både bra och dåliga händelser från det förflutna.  

Både bilden och Ove är likadana, på utseendet kan de se lika kall, ensamma och dryga ut men när man går in i huset så finns det ett vis värme och  har ett fint minne. En person kan också vara så, se kall ut men kanske har en god hjärta. Ove i boken ser väldigt dryg ut men när man kommer längre fram i boken så inser man att Ove är en känslig och hjälpsam person. Både huset och Ove kan leva på ett  ensam och kraftfullt  sätt så som ett träd med stora rötter ända till slutet.

Jag tycker att man inte ska fördöma någon utifrån sitt beteende och utseende. Alla borde få en chans att   uttrycka sig innan man fördömer. 

Bilden har jag hittat det från Google, alltså sökningar av bilder. Jag skrev "issiz ev" på turkiska som betyder ungefär ensam hus.  Det fanns många olika bilder på olika hus men jag valde just den här bilden för att jag tyckte att den passade bäst till uppgiften. 

Klicka Här! för att komma åt bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar