söndag 2 mars 2014

informations dag

I fredags diskuterade vi om flera olika ämnen. Först och främst berätta Stina om de olika kapitlen i boken om Ove.  I varje kapitel valde alla om ett ämne som de senare fick berätta om.  Just då började vi diskutera om olika ämne, till exempel kvinna och man relationer, om en man kan ha flera fruar, kvinnans betydelse i Koranen och avundsjuka mellan kompisar. 

Den dagen var en rofylld dag för mig. Stina berättade sammanfattningar i de olika kapitlen, och diskussionerna för att då fick jag mer lärdomar (Ha information) som gjorde att jag blev bekväm. I en av kapitlen i bokan blev jag blev uppmärksam och det var hur Ove och hans fru kunde ha en relation när det inte alls är lik varandra. 

Jag tror att ett par kan aldrig passa varandra därför att jag gav som ett exempel hur en batteri kan funka. För jag menade att en plus och minus sida repellerar alltid till varandra. Men även för de minus och plus paren som passar bra ihop kan ha något gemensamt. 

2 kommentarer:

  1. Det är ett bra exempel Hatice, men mellan två elektroder erfordras och det finns en punkt för honom att bli en gemensam process repulsion mellan varandra eller hur

    SvaraRadera
  2. Apsolut Asaad ! Jag håller med dig ...

    SvaraRadera